Logga in
Kul med er nya fräscha butik, vilket lyft! Spännande med funktionen att beställa kartor till sin Iphone! Kommer handla här igen! /Anders

Köpvillkor

Priserna
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Gällande pris är det som anges när du gör din beställning.


Frakt

Vi levererar endast inom Sverige.

Betalning
Du kan välja att betala för dina varor på flera olika sätt:

1. Kortbetalning/Direktbetalning
Vi har avtal med DIBS för säkra betalningar. Betalning kan ske med högsta säkerhet med VISA och MasterCard.

Kommer snart: 2. Postförskott
Varorna skickas med Posten och du betalar för dem när du hämtar ut dem på ditt utlämningsställe. Tänk på att ditt paket måste hämtas ut inom 14 dagar. OBS. Avgift för postförskott på 50kr tillkommer.
  

Betalning av löpande tjänster (kartor) - Bindningstid/Uppsägning
När du beställer en karttjänst till din smarta telefon, kommer du initialt att betala för nyttjande under en period av 12 månader från beställningen. Dessa karttjänster är alltså ett abonnemang.  
Abonnemanget kan sägas upp när som helst under innevarande period genom att höra av sig till oss (mapstore@cartesia.se). Du som kund kommer efter ca 11 månader få ett erbjudande om förlängning tillsammans med en inbetalningsavi/faktura. Skulle du välja att fortsätta med ytterligare 12 månaders användning betalar du fakturan. Skulle du vilja avbryta tjänsten meddelar du oss. Du måste alltså säga upp avtalet skriftligen via e-post om du väljer att avbryta. Detta kan dock göras ända fram till angivet betalningsdatum. MapStore/Cartesia äger rätten att när som helst stänga ner tjänster som ej ersatts/betalats av kund.

Leveranstid
Vi skickar ut varor kontinuerligt och i normala fall har du din beställning inom några dagar. I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att sampaketeras och levereras tillsammans. Är någon vara restnoterad och det tar mer än 14 dagar innan den kommer in igen, kontaktar vi dig för att komma överens om hur leveransen ska ske. Om en vara skulle vara slut i lager, utan att detta tydligt framgår i produktbeskrivningen, skickar vi den varan så snart den kommer in igen. Meddela oss omgående via e-mail, om du vill häva köpet av den försenade varan. En vara som inte kan samlevereras på grund av att den är slut i lager, när detta inte anges i produktbeskrivningen, skickas naturligtvis fraktfritt till dig.

Om du beställer/reserverar en vara som är slutsåld, där ett datum är angivet när den tidigast kan skickas, tillsammans med varor som finns i lager, kommer hela din beställning att skickas när den slutsålda varan åter kommer in i lager. Önskar du två leveranser tar vi ut dubbla fraktavgifter.

Tjänster och abonnemang som inte innehåller en fysisk leverans kommer att levereras via e-post.

Skadat gods
Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående.
Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

Outlöst paket
Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av fraktbolaget/Posten förbehåller vi oss rätten att debitera dig 250 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Vi skickar då ut en faktura till dig via Kreditors tjänster som ska betalas inom 15 dagar netto.

Reklamationer
Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail så att vi kan rätta till felet. Vi skickar dig då ett adresskort som du klistrar på paketet och du kan enkelt, och naturligtvis utan kostnad, returnera varan till oss. Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Öppet köp
Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Kontakta oss alltid först via e-mail innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga.
Ångrar du ett köp och vill returnera en vara får du själv stå för returfrakten. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan sänder vi dig ett utbetalningskort alternativt sätter in varuvärdet på ditt konto. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.


Företagsinformation
Sokigo AB, Box 17, 921 21, Lycksele, Org.nr. 556550-6309

^ Upp ^